1e dag cameroen

29 oktober 2019 - Douala, Kameroen

Maandag morgen proberen in te checken dat lukte niet ik gebeld met beusselsairline wat blijkt ze vliegen niet op schiphol we moeten met de trein. Ongeveer 2 uur van te voren er zijn. Dus tijd laten staan dat andre ons kwam halen. Om kwart over 3 op schiphol wij op zoek naar de balie voor info. Gevonden ik had ons goed voor bereid we moeten wachten tot 06:11 dan vertrekt de trein we hebben alles dus voor niks zo vroeg op schiphol. Dan maar naar starbucks koffie thee en wachten. Om half 6 ff een broodje bij burgerking gehaald en toen naar de trein. Was een relaxen reis naar brussel. Daar meteen door koffer in checken en door de douane. Optijd opgestegen goed verzorgde vlucht gehad. Om half 6 de landing ingezet wel wat bewolking maar je zag veel groen en golfplaten huizen echt terug in de tijd. Kwart voor 6 geland door de douane en dekoffers gepakt. Ook hier zie je dat alles niet lux is .  Bij de uitgang kwam lucas meteen op ons af en begroete ons en meteen door naar de auto zo apart je loopt naar buiten moet een weg over trap af en een groot hek door waar veel mensen staan te wachten. En in dat kleine stukje 6 keer gevraagd of ze konden helpen wij zeiden nee. Met de auto door douala iedereen net uit zijn werk alles rijd waar hij wil met en zonder licht vraken mooie auto's  en heel veel moters en brommers.soms zitten ze er net 3 of 4 man op somige hebben een parasol er op,ook fietsers en voetgangers moeten over die weg en de toeter heb je echt nodig hier . Wij gaan niet zelf rijden. Onder weg kom je veel arm tegen en de wegen zijn echt slecht en hobbelig. Hij bracht ons naar een hotel daar even opgefrist. En toen de stad in naar een restaurant buiten ik mocht de vis uit Zoeken  mooie vis ligt gewoon in de buiten  lucht gebakken op een grote barbeqeu en dan  met je handen eten we kregen er banaan en nog een groente er bij. Lucas zegt deze sause is lekker bij de vis nou voor ons niet veel te heet. Lucas moest vreslijk om mijn gezicht lagen.na het eten kwam zijn vrouw gezellig gekletst. Daarna door de drukte en hbbelige wegen terug naar het hotel. Zit ik op de wc zit er een vrote kakkerlak op de muur brrr zo vies en eng maar paul was me redende engel hij heeft hem weg gehaald. Maar nu slapen en morgen om 9 uur ontbijt en dan komt lucas ons halen

1. L L:
    29 oktober 2019
    Enjoyyy de Sweet memories
  2. Ellen:
    30 oktober 2019
    Ha zo een.lekkere kakkerlak. Maakt de vuiligheid schoon. Je zult er.nog veel zien. Weltrusten
  3. Angelique:
    30 oktober 2019
    Ah jullie zijn er. Wat een gedoe allemaal maar het is gelukt...het begin van een mooi avontuur❤
  4. Petra:
    30 oktober 2019
    Goed te lezen dat jullie veilig aan zijn gekomen! Wat zal dat een andere wereld zijn. Brrr kakkerlakken vreselijk. Op naar mooie belevenissen! Knuffel!
  5. Wil:
    30 oktober 2019
    Gelukkig vijlig aan gekomen lekker slapen en een hele mooie reis gaat nu komen...
  6. Ilse:
    30 oktober 2019
    Fijn dat jullie heelhuids aan de andere kant van de wereld zijn beland.
    Zongedroogde en voorgegaarde vis .... die hete saus is ws om de bacteriën te doden. En anders bij voorbaat 3x daags aan de norit 😎😎 hahaha 🦗🐜.... een mooie dag morgen
  7. Paula:
    30 oktober 2019
    Wat een verhaal maar jullie zijn gelukkig aan gekomen voor jullie avontuur.
    En ja je hebt al een huisdier de kakkerlak
    Lieverds nu op avontuur door emoties en mooie herinneringen knuffel Paula marco
  8. Danielle:
    30 oktober 2019
    Gelukkig een goede reis gehad. Om morgen can start te gaan in jullie achtbaan van emoties en herinneringen. Geniet ervan en haal vooral mooie herinneringen op aan het prachtige werk wat jullie prachtige dochter daar heeft verricht. Ik wens jullie veel plezier maar ook zeker heel veel kracht tijdens deze reis. Ik z a l jullie op de voet volgen op deze mooie reis en kan niet wachten om alle verhalen te horen en te lezen. Xxx van mij
  9. Kevin, Anouk & Mex:
    31 oktober 2019
    Mooi dat jullie reis goed is gegaan en jullie goed aangekomen zijn. Zal vast een cultuurshock zijn, maar daarom juist zo gaaf. Genoeg te ondekken. Weltrusten en geniet X
  10. René Giljou:
    6 november 2019
    Was een hele reis. Mooi dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Hopelijk gaat de rest van de reis ook goed.