3e dag cameroon

31 oktober 2019 - Douala, Kameroen

Vandaag om 9 uur ontbijt gehad brood en ei brood wat droog ei was lekker. Daarna met de auto naar buea de reis er naar toe was mooi we zijn over de mongo river gegaan die is heel lang. Ook zagen we heel veel bomen waar rubber van wordt gemaakt. Ook veel palmbomen waar palm olie van wordt gemaakt. Ook liepen er geiten langs de weg en koeien. De weg was soms goed maar vaak afremmen voor de hele grote gaten midden op de weg. In buea zijn we eerst naar mountmarry hopitaal gegaan het was heel fijn en dubbel we konden nu zelf zien waar ze heeft gewerkt was erg emotioneel maar het voelde goed. We hebben daar eric ontmoet die bracht ons naar zuster marha ze was zo blij ons te zien en had zo fijn samen gewerkt met jennifer  ik heb haar een foto van jennifer gegeven voor in het ziekenhuis. Daarna zijn we naar het labatorium gegaan ook 2 collega's gezien en gesproken toen naar het verblijf waar ze sliep de kamer was bezet dus konden we niet in zei dorethey we waren erg welkom. op weg naar de doktor kwamen christien tegen zo lief daarna had dokter john ff tijd voor ons hij vond het fijn dat we er waren en vond jennifer een goede harde werker en erg lief daarna zijn we weggegaan was fijn er te zijn. Volgende week hopen we al haar collega's  te spreken. Daarna zijn we naar claire haar bestie blackie zo als jennifer haar noemde. Ze was zo happy geknuffeld en gepraat zo blij dat wij er waren. Toen zijn we gaan eten een soort harde aarpelpuree wat je kneed tot lang werpig en dan schep je daar mee de groente een soort spinazie en het vlees slange vlees en eet je het op het vulde heel erg dus wel wat gegeten niet heel veel meer de groente dan het vlees het was wel lekker maar best heet maar goed te doen. Daarna weer terug naar douala onderweg awah nog gezien en gesproken en een appel gekocht en water. Toen we terug waren zijn we door de straat gelopen waar we slapen echt zo arm huizen kris kras door elkaar half open soms dicht echt een sloppenwijk  er waren 2 meisjes die steeds bon your zeiden wij terug zeggen. Toen heb ik uit de tas 2 schrifjes en een pen gegeven zo lief ze waren blij en toen kwamen er een heleboel. Alles wat ik mee had in me tas gegeven en toen naar binnen stonden ze voor de deur nog wat uit gedeeld en toen naar binnen. Avond rustig gezeten en kip met rijst gegeten en nu naar bed een emotionele mooie dag

1. Atie Bakker:
    31 oktober 2019
    Geweldig Paul en Lilan. Wat een belevenis en wat emotioneel zal het zijn. Wat leuk van de schriftjes 👍 Hele andere wereld daar. Dikke knuffel.😘
  2. Ilse:
    31 oktober 2019
    Sjemig.. best heftig allemaal. Het land, het eten, het overnachten, het 'bedelen'.....
    Super dat je al zoveel collega's van Jennifer hebt gesproken en dat jullie zo welkom zijn.
    Slaap lekker in je 'iets' en een mooie dag morgen.
    Hoe is het tijdverschil eigenlijk ?
  3. Petra:
    1 november 2019
    Wat mooi dat jullie nu waren op de.plek waar Jennifer heeft gewerkt, kan me heel.goed voorstellen dat dat emotioneel was! En wat worden jullie overal lief ontvangen. Moet fijn zijn. Dikke knuf
  4. Ellen:
    1 november 2019
    Zo fijn om dit te mogen lezen.
  5. Paula:
    1 november 2019
    Ja dat is ook dubbel maar erg lieve mensen om jullie heen wat een indrukken allemaal.
    Veel geluk in jullie verdere avontuur.
  6. Ina:
    2 november 2019
    Wat fijn dat jullie dit zo kunnen zien hoe Jennifer daar gewerkt en gewoond heeft.
  7. Ina:
    2 november 2019
    Wat fijn dat jullie nu op de plek zijn waar Jennifer gewerkt en gewoond heeft. Het zal jullie heel goed doen zo warm en welkom te worden ontvangen. Geniet van alles😊😘