10e dag cameroon

8 november 2019 - Buéa, Kameroen

Vandaag toch nog me laatste blog. Gisteren nog heel gezellig gehad in mayongebar Eric zat in de boom vruchten te plukken lijkt op kleine appeltjes erg hard maar erg lekker. hier hebben ze cola/wisky in halve liter flessen. Jennifer zat er ook altijd graag en at soye en wij ook was erg lekker ook had ze nootjes en plantain hart gebakken en zoet lekkerder dan de zachte die we bij het eten kregen. Daarna naar clara met de taxi omdat het donker was wat gegeten en toen naar bed.Vannacht denk ik 2 uur geslapen te hebben verder veel wakker en best verward.om half 5 ben ik er uitgegaan en heb gepuzzeld. Om kwart over 5 me laatste koude douch met emmertje je bent wel snel klaar brrr dat is het minst leuke van Afrika. Maar  me aangekleed en paul wakker gemaakt. We moeten om 7:30 bij mountmarry zijn voor de prayer. Gisteren hebben we alles gecanceld en met Eric af gesproken dat we  de prayer voor jennifer zouden doen. Dus met de taxi naar mountmarry daar naar de wacht ruimte en cicilia gezien ze condoleerde ons en vroeg het een en ander. Daarna naar binnen ze waren al aan het zingen. Daarna nam cicilia het woord en zei dat deze dienst werd opgedragen aan jennifer en haar oma. En haar familie die hier is om de mensen te zien en te spreken die jennifer kendeDaarna begon de dienst na de psalmen vertelde hij dat jennifer speciaal uit haar geboorte land kwam om hier voor de mensen te zorgen en dat we daar een voorbeeld aan mochten nemen om ver weg voor mensen te zorgen en dat ze veel te vroeg was heen gegaan. En dat we moesten bidden voor haar en haar oma dat hun ziel rust mag hebben. Daarna gezongen en in vrede heen gegaan. Dit deed ons heel goed  daarna zijn we samen achter het huis waar jennifer sliep gegaan en hebben het as daar uit gestrooid haar 2e thuis. Daarna zijn we naar huis gegaan en ontbeten. Daarna de vliegtickets geregeld was wat misgegaan. Daarna naar bueatown gegaan de t-shirts op gehaald die we voor zondag hadden laten maken en die konden niet gecanceld worden omdat het af was. De vrouw van awah gedag gezegd hij zat voor zaken in douala  toen naar cyprain gegaan we kregen daar drinken en koeievlees en proosten op jennifer. Daarna een paar gympen voor clara gekocht en toen naar huis daar de t-shirts aangedaan en foto's gemaakt. Toen  kwam Bossec ons nog ff gedag zeggen. Om half 5 kwam Eric hij had de kleding mee van cecilia die ze voor ons heeft laten maken ik had niet verwacht dat ze het af zou krijgen. Echt heel mooi gemaakt op afrikaanse styl. Ff aan gedaan foto's gemaakt en in de koffer gedaan. Toen wachten op de taxi die zijn nooit optijd. We zitten nu in de taxi naar de aireport en het regent hier. Het eerste stuk zaten ze met zijn 3e voor in om bossec thuis te zetten is hier normaal.bij douala moest paul 2 keer de auto uit om de koffer te openen. Vlak bij het vliegveld file iets met een vrachtwagen dus keren binnen door pffff wat een vreselojke wegen met al die gaten we zijn echt geshakt. Maar gelukkig optijd bij het vliegveld om in te checken clara en  eric gedag gezegd en door de douana toen het vliegtuig in we moesten nog wachten ik denk laat ik me stoel naar achtere zetten joh de mevrouw achter me helemaal uit de plaat het personeel vertelde dat dit mag. Gelukkig kan ik een beetje gaan slapen best wel wat geslapen nu op brussel om 08:08 gaan we met de trein naar Amsterdam en dan naar laren naar me moeder  dit is einde reis bedankt voor het meeleven ondanks alles de dingen gedaan wat we wilde.