7e dag cameroen

4 november 2019 - Buéa, Kameroen

ten eertse iedereen bedankt voor de reacties. Even wat antwoorden. De tijd is het zelfde als nederland en we gaan niet zelf rijden hier dat is niet te doen de wegen zijn heel slecht zeker nu het een paar dagen regent worden de gaten groter maar ook het  verkeer dat zijn we niet gewend echt alles komt links recht aan je voor bij of nemen gewoon voorrang dus we zijn blij met de chaufeur en anders nemen we een taxi. Voor het regelen van de memoriolday worden allemaal mensen ingezet die het regelen en zaterdag gaan we met alle buren koken. Maar nu vandaag het is ghost town dat betekend dat er niemand op straat mag dus blijven we veilig bij het huis het is een soort hofje waar we veilig kunnen zitten en lopen. Wel weer vroeg wakker ondanks dat ze hier vrij zijn zijn ze vroeg op. Het regent ook weer maar zitten droog onder bokaro. Eerst ontbeten ei met brood en daarna mocht ik een kip uitzoeken voor de kippen soep. De buurman mister raymond houd hier kippen. Daarna heeft hij ze geplukt en gegeven. Clara heeft geholpen om ze schoon te maken. Ja hier eten ze alles van de kip maar oke in de pan hij heeft bijna 5 uur opgetsaan toen was de kip zo dat hij van het bot afviel. Verder de middag gezeten gelukkig was het mooi weer geworden. Heb de kinderen en de buren  wat gegeven schrifjes met een pen en klompjes sleutelhangers en voor elk gezin drop of stroopwafels. Daarna was de kippensoep klaar iedereen kwam met een bordje voor de soep. En ze vonden het erg lekker  daarna kwam eruc nog  even langs om te vertelen dat we woensdag in het zieken huis worden verwacht om te spreken met de collega's want dan zijn ze vrij. Daarna kwamen nog 2 mensen die ons straks helpen met eten maken. Verder een rustige avond en zo lekker slapen.

1. Ilse:
    4 november 2019
    Lekker soepie... het is maar goed dat jullie niét vegetarisch zijn. Gelukkig hoef je de kip alleen maar aan te wijzen en verder niet te slachten en te plukken en leeg te peuteren ... brrrrr.
    Het moet wel stoppen met regenen hoor.. dat maakt alles zo somber.
    Leuk dat je allemaal kleine kadootjes mee hebt. Lusten ze wel drop???? Dat is vast niet zoet genoeg.
    Wat een verwennerij dat er zoveel mensen zijn die meehelpen aan de memorialday.. dan hoef je zelf niet zo na te denken😊...
    Wat is de betekenis van deze👻 ghost day?
    Is het net als hier Allerheiligen???
    Slaap lekker vandaag en morgen weer fris en fruitig een nieuwe 🛌uitgeslapen dag 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️😴😴
  2. Paula:
    5 november 2019
    Het is wel lekker kippensoep je mocht je eigen kip uit zoeken lachen toch. Het is lekker vers dat wist jij wel zeker.
    Jammer van de regen maar het gast vast wel weer stoppen en dan komt de zon.
    Lieverds sterkte morgen bij het ziekenhuis en geniet er wel van love you.☀️☀️☀️☀️☀️😘🤗
  3. Ellen:
    5 november 2019
    Ze zijn echt heel erg gastvrij. Ze delen alles samen. Dat moet fijn zijn om daar tussen te zijn.